tisdag 2 februari 2010

Skidor


Nu ska jag lägga ytterligare en sorts motion till min lista, skidåkning, på längden. Har precis kommit hem efter att ha köpt ett par längdåkningsskidor. Det var lite knepigare än jag trodde att få tag i. Började med TeamSportia i Markaryd där Agneta köpte skidor för ca. 14 dagar sedan. Det var då det. Idag hade dom 3! par kvar. Dessutom var dom sådana skidor som kräver att man är halvt vetenskapsman vad det gäller underlag. Dom behövde nämligen vallas!! Inget för mej. Såg ett program på TV i går kväll om det svenska landslaget i längdskidåkning. Det inspirerade (lugn, jag har inga planer på att försöka komma med i landslaget) men när dom pratade valla fattade jag ingenting. Det ska läggas på en klick av detta och några cm av ditten förutom om väderleken är på ett annat sätt då är det naturligtvis klister som gäller. Tror inte det var Karlssons klister dom pratade om. Nej, tacka vet jag vallningsfria skidor. Då jag inte fick något napp i Markaryd provade jag med Wiktors i Hästveda. Skam den som ger sej! Dom hade skidor, pjäxor och stavar.

Nu är jag alltså stolt ägare till mina första icke trälaggar. Tyvärr var det mörkt då jag kom hem men snöade gjorde det så det kan säkert bli åka av i morgon kväll. Kan komma med bilder på mina egna skidor senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar