söndag 20 januari 2013

Länge sen senast...

Hej på er alla flitiga skribenter!
Här lyser inte flitens lampa så mycket när det gäller bloggandet men blev sugen på att skriva ett inlägg idag.
Vi har superfint väder här idag, solen skiner och det är ca. 15 grader minus. Blir nog en promenad i eftermiddag.

Den här bilden är tagen vid förra snötillfället här hos oss. Nu är det inte riktigt lika mycket snö men vackert är det.
Tro det eller ej men förra helgen slog jag ihjäl en stooor geting som kröp på fönsterrutan i vardagsrummet! Den skulle faktiskt sovit nu. Ur led är tiden ibland.

 Ser inte mycket ut för världen på fotot men den var ca. 2 cm lång. Huuu!

Brasan måste matas ordentligt idag i kylan.

Vad har hänt här då hittills under 2013?
Ja, inte jättemycket får jag väl tillstå. Igår kastade vi ut julen dvs granen, stjärnorna och juldukarna. Tomtarna åkte ner i sin låda förra helgen.
Har börjat beta av målen som jag skrev om i förra inlägget.
Operaföreställningen är bokad. Det blir Trollflöjten i Malmö. Vi har också bokat att se Rainman i  Stockholm. Det var förvisso inte med på listan men lite utanför får ju också göras.
Vad gäller träning så räknade jag just ut att det blivit varannan dag hittills dvs 10 gånger än så länge i år. Helt OK tycker jag.
Jag har läst massor också. Fick 3:dje boken om "Femtio nyanser" förra veckan. Höll på den tills helgen kom och då... Hasse arbetade och 15:30 på söndageftermiddagen var boken utläst. 600 sidor gick fort. Den var otroligt bra. Jag rekommenderar alla som inte läst dom 3 böckerna att göra det. Den 3:dje boken var grymt spännande. Vid ett tillfälle darrade händerna av spänning och jag blev tvungen att lägga den ifrån mej. Det var då tomtarna åkte ner i sin låda.
En ny bil har vi också hämtat ut. En sprillandes ny Toyota Prius. Så skön att köra. Dock inte vår egen utan firmans där jag arbetar. Hade ett otroligt krångel innan jag fick ordning på inlämningen av den förra och uthämtningen av denna. Detta eftersom firman bytt ägare och alla papper inte skrivits som önskat förut. Till sist lyckades det och jag är så nöjd.
Några födelsedagskalas har också hunnits med. Januari innehåller två födelsegrisar. I februari har vi inga sådana alltså börjar jakten på ytterligare ett av mina mål i morgon. Det handlar om dom där förargliga kilon som hoppat på mej igen. Håll tummarna för att jag lyckas.
Ha en riktigt skön söndag!

17 kommentarer:

  1. Intensiva dagar för dig på det nya året. Och riktig vinter har vi fått i år. Snön gillar jag men inte kylan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ah, det låter ju som om du har det bra och njuter av tillvaron. Kulturella inslag och böcker är skönt i vinterkylan. Januari är liksom dvalans månad efter allt vad advent och jul för med sig.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dig så att du klarar dina uppsatta mål för 2013!
    Här är också snö och kallt. Tur det, annars så är allt så grått o trist. Har inte motionerat något på en hel vecka eftersom influensan härjar med min kropp.
    Heja på!
    Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. det är så härligt att läsa! jag är inne i ett riktgit lässtim och jag hoppas det håller i sig :)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Du kommer säkert att nå dina mål. Vi är nog många som behöver lite extra träning nu i januari... Bra boktips är alltid välkommen, men 600 sidor ja så tjock bok får nog vänta.
    Ha en fin vintervecka.

    SvaraRadera
  6. Hej! Ville bara säga hej!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vill bara säga HEJ!!! Ha en bra helg.. här lyser sola idag..

    SvaraRadera
  8. Själv ha jag fått ett återfall i blogglandet och det känns bra! Tänker ofta på dig och dina vackra änglar. Nu har jag investerat i en knyppeldyna och ska gå på kurs i höst. Jag såg Trollflöjten på malmö Opera och den var underbar - hoppas att du oxå tyckte det! Kram

    SvaraRadera
  9. It's going to be ending of mine day, but before finish I am reading this enormous paragraph to increase my know-how.

    Feel free to visit my website :: Jackpot 6000

    SvaraRadera
  10. Hi there, I would like to subscribe for this website to get most recent updates,
    therefore where can i do it please help.

    Here is my homepage: Jackpot 6000 free

    SvaraRadera
  11. It is in point of fact a nice and useful piece of info.
    I'm happy that you just shared this useful information with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

    Also visit my homepage: Jackpot 6000 free

    SvaraRadera
  12. Heya i'm for the primary time here. I came across this board and I in finding It truly useful & it helped me out a lot. I hope to offer one thing again and help others like you aided me.

    Also visit my webpage jackpot 6000 online free

    SvaraRadera
  13. wonԁerful pοst, very infοrmative. I wonԁer whу the other experts οf this sector don't understand this. You must continue your writing. I am confident, you'vе a huge reaԁеrs' base already!

    Take a look at my blog post :: rhinoplasty top surgeon

    SvaraRadera
  14. Hеllo, i think that i saω уou vіsited my weblog so i came to go baсk the ωant?

    .I'm trying to in finding things to enhance my web site!I guess its good enough to use a few of your ideas!!

    my weblog nose job

    SvaraRadera
  15. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvaraRadera
  16. Mitt namn är Anna Sjoberg, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Idag är en av mina lyckligaste dagar i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min äkta kärlekspartner hemma på en julsäsong. Jag läste liknande inläggskommentar online blogg förra veckan om Dr. Oduduwa kärlek spellcaster har begåvade krafter för att hjälpa mig med magiska kärlek stava del för att återställa min ex pojkvän tillbaka till mig efter 2 års separation, jag provade, förvånansvärt min pojkvän tillbaka tillbaka för att älska mig och vi boht tillsammans i samma hem för mig, nu älskar vi varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr.Oduduwa kraftfull magisk kärlek stavning del till alla som försöker förena tillbaka ex kärlekspartner, också älskar stava för att ändra trasiga äktenskapsförhållanden inom 2 dagar dina relationsproblem är över.
    Jag bevittnade verkligen ett omedelbart resultat efter två dagar av aktivering av kärleksstava. Jag vittnar idag att Dr. Oduduwa kan hjälpa till att lösa följande - Love spell portion to ....
    * få tillbaka din ex kärlekspartner,
    * återställa kärleksförhållande mot förlust
    * förena bruten äktenskapsförhållande
    * magisk kärlek för att komma tillbaka
    * sluta skilsmässa
    * Älskar stava för att undvika att fuska par
    * Älskar stava för att sluta dela
    * Talisman ring för kärlek dominans.
    * magisk stavring för kärlek. etc.
    Jag försökte, magiska kärlek stavning del tillbaka min ex kärlekspartner inom 2 dagar. det fungerar till mitt bästa. det fungerar för dig.
    Ni kan alla få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera