fredag 25 december 2009

Lugnt och tyst

Idag är en lugn dag. Jag har alltid gillat Juldagen för den är så lugn och skön. Alla vilar ut och man kan i lugn och ro läsa sin julklappsbok, spela skivan man fick eller pyssla med något annat. Igår hade vi en riktigt trevlig julafton hos svärmor och svärfar. Mycket god mat och många skratt. Jag tror att den bästa julklappen var den som Jimmy gav oss allihop. Ett litet paket som Hasse öppnade och inuti låg en lapp där det helt enkelt stod: "Ni betyder mycket för mig allihop" .
Detta gjorde mig en aning tårögd. Vilken underbar son vi har.
Han överraskar verkligen, denne långe tuffing.
Jag har letat upp en efterrätt som vi ska ha i morgon då brossan och hans familj kommer. Ska försöka hålla middagen i julens tecken utan att det är traditionellt julbord. Desserten blir nog ris à la malta med en apelsinsallad till. Både traditionellt och otraditionellt på samma gång. Vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar