tisdag 8 december 2009

Nöje

Brukar höra på Radio Kristianstad när jag kör till jobb på morgonen. Förstod att dom brukar ha en sorts nöjeskoll lite senare på förmiddagen.
Nöje.... vad tänker då ni på? Jag tänker på dans, bio, konsert, fest i glada vänners lag med mera. Det jag absolut inte förknippar med nöje är följande: rattfylla, skilsmässa, slagsmål och annat i den stilen. Det gör dom däremot på Radio Krstd!!
Deras nöjeskoll skulle handla om Anna Anka och Tiger Woods??? För mej fullkomligt obegripligt hur dom kan associeras med nöje. Vad jag har sett på löpsedlarna handlar deras liv om, just det: rattfylla, slagsmål mm.
Märkligt vad folk blir roade av nuförtiden.

2 kommentarer:

  1. Helt enig! Nöje är inte dåliga c-kändisar!! Nåja, Tiger Woods kanske är lite av en riktigt kändis men du förstår säkert min poäng! :) :)

    SvaraRadera
  2. Håller med... Blev så förvånad när de hade på nyheterna allt det här med Tiger. De satt på ett morgonprogram i TV och diskuterade händelsen...

    När jag såg det blev jag lite förvånad, först tänkte jag att det passade inte i ett morgonprogram av klass - det var ju bara rent skvaller som sades och passade bättre i hänt extra eller vad de tidningarna nu heter. Min andra tanke var att det kan inte ha hänt många viktiga saker i världen om man sitter och diskuterar Tigers kärleksliv i svensk TV...

    SvaraRadera