torsdag 31 december 2009

Kroppen och själen


Som jag har skrivit förut är inte min kropp och själ alltid överens. För att vara helt ärlig är dom oftast inte överens om det är något som har med en aning anstängning att göra. Idag vid 9-tiden vaknade jag till sol, 11 minusgrader och lite snö. Vad kan vara bättre än att ta en riktigt skön promenad i det vädret? Nu inföll detta under igen. Själen ville ut för att njuta av vädret och kroppen kunde hitta massor av ursäkter för att stanna i sängen. Det behövdes massor av kläder då det var kallt, sängen var varm och gó, man blir trött av att röra på sig men att ligga still är skönt mm. Efter en del resonemang mellan mina två delar vann såklart själen även idag. Efter att mina två delar kommit ut och börjat gå kunde dock även kroppen inse att det var en härlig morgon. Efter 5 km kom jag hem som en del igen. Då var det riktigt gott med frukost! Hade kameran med så det blev några fina vinterbilder. Kan jag få själ och kropp att samsas i morgon också blir det en ny morgonpromenad då. Att avsluta det gamla året och starta det nya med motion är inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar