fredag 18 december 2009

Utan vatten

Kom hem efter att ha varit hos frissan, handlat de sista julklapparna och en massa mat på Maxi. Hade tänkt mig en god middag med potatis, stekt lax, smarrig romsås och sallad. Naturligtvis vin till detta läckra. Efter det ett mysigt bad i bubbelbadkaret tillsammans med min älskade make.
Då jag kommer hem trött och frusen står min älskade där ler och undrar om jag kan gissa vem han pratat med idag. Naturligtvis kan jag inte det.
Svaret blir: RÖRMOKAREN!! Vi har nämligen inget vatten igen. Fick tillbaka det i går kväll då det även försvann natten till torsdagen.
Eftersom badkaret rymmer 400 liter insåg jag direkt att badet gick åt h-e. Jag blev så otroligt ledsen. Ja, jag inser att det är ett i-landsproblem att inte kunna bada bubbelbad men ändå.
Vi får dessutom vara utan vatten hela helgen då dom inte har tid att komma förrän på måndag!!
Maten var i alla fall utsökt och eftersom det inte blev vått utanpå blev det extra vin istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar