söndag 8 april 2012

Påskafton

Igår kväll var min bror med familj och äldsta dottern med sambo och hund här och firade påsk med oss. Vi hade en trevlig kväll, gott att äta och mycket att prata om. Nu har jag plockat undan efter kalaset och sitter som bäst och funderar på om jag skulle ta den där joggingrundan för att freda samvetet. Det har blivit en del godis och även påsktårta. Jag får skylla mej själv som bakar en så god tårta så jag inte kan låta bli den. Det blev en egen komposition på tårtan. Läste recept och insåg att vilket recept jag än läste så fanns inte alla ingredienserna hemma. Det fick bli en mix av flera recept. En vanlig sockerkaksbotten, dela den och lägg en marängbotten emellan. Marängen hade jag lagt hackad choklad i. Jag gjorde en citronkräm som också hamnade emellan de olika bottnarna. Överst blev det grädde och garneringen bestod av påskägg och gula kluttar av något som heter "decorating icing".
Måste visa en bild på vår lilla Tyra. Så här nöjd blev hon när vi kom hem efter konstrundan och hon fick krypa ihop i husses knä och sova. Natten mellan långfredag och påskafton snöade det här. Nu har nästan all snön smält bort. Lite kvar i norrläge. Solen visar sig från bästa sidan så jag har inget att skylla på. Ut och jogga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar