söndag 24 januari 2010

Drömmar


Jag har under flera år haft en dröm och drömmar ska man realisera tycker jag. Man vet aldrig när man ligger där med näsan i vädret. Då är det för sent. Musik är något som gör mej glad. Dom senaste åren har vi börjat lära oss att lyssna till en del klassisk musik. Vi har ju varit i Dalhalla på Wagnerkonsert, Hasses idé, fantastisk upplevelse. Jag lyssnar en hel del på Malena Ernman. Hon har en otroligt fin röst! Ska köpa hennes senaste skiva en dag. Strauss är en annan favorit. Nu har vi bestämt oss för att åka till Wien och lyssna på nyårskonserten på plats nyår 2010. Jag har i varje fall gjort en förhandsanmälan via nätet. Går allt som vi tänkt åker vi till Wien den 29/12. Nyårsaftons kväll sitter vi i Musikverein i Wien!!!! Vi har också tänkt att vara med på Kejsarbalen på Hofburg efter konserten. Undrar om det är balklänning som gäller där, kanske frack för herrarna!!! Blir i så fall första gången jag får se Hasse i frack. Säker på att han är stilig i frack! Hoppas, hoppas, hoppas att inte biljetterna är slut!!!!

1 kommentar:

  1. Verkligen häftigt!! Man ska inte sitta på hemmet och ångra en massa, lika bra att ta tag i sånt bums!!

    SvaraRadera