torsdag 21 januari 2010

Motion


Känner att det blivit mycket motion denna vecka. Det är bra! Planerna runt nyår var att försöka röra på mig lite varje dag. Kallar det absolut inte för nyårslöfte!! Har hört att dom bara finns till för att brytas. Jag är ju väldigt glad för att läsa, knyppla och sticka, inget som ger några motionspoäng precis. Därför var min tanke att om jag rörde på mig ca. 30 minuter varje dag så kunde jag med gott samvete sitta stilla resten av kvällen och ägna mej åt mina favoritsysselsättningar. Denna veckan har det varit promenader, snöskottning, cykling på motionscykel (utomhus är för mycket snömodd) och idag simning. Så skönt!! Vi simmade 1000 meter, Hasse 1200 eftersom han kom tidigare till simhallen än jag. Egentligen är det inte speciellt roligt att harva läng efter längd i bassängen men då gäller det att tänka på belöningen, ångbastu och bubbelpool. Efteråt kände vi oss som pånyttfödda. Skulle det sedan trilla av ett eller annat hekto blir vi inte direkt ledsna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar