tisdag 5 januari 2010

Elkatt


Ikväll satt Hasse och jag och mös med ett glas gott vin efter maten. Då konstaterade min käre make att vår julgran slocknade. Jag trodde att sladden på något vis lossnat och kasat ur väggurtaget men icke.... Vid granen låg Morris!! Han ansåg tydligen att julen var över för han hade helt sonika bitit av sladden till julgransbelysningen. Han undrade nog varför det blev mörkt helt plötsligt. När jag kom sprang han och gömde sig. Vi slapp alltså grillad katt. Nu har vi en katt med elstart på spinnandet istället. Efter ett tag kom han fram och började leka med något vid diskmaskinen. Detta något visade sig vara en liten plastgrej som om jag förstod Hasse rätt hindrar vatten från att komma ut ur diskmaskinen då luckan är stängd!! Säga vad man vill men vår lille kise är mycket energisk. Han bjuder på en del överraskningar också. Vi får väl se om det finns en ny julgransslinga att köpa på rea. Hasse funderar på om det inte kan finnas en med LED-ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar