lördag 13 februari 2010

Mer hyss


Jag hade ett snack med Jimmy via Facebook i förmiddags. Satt i all sköns ro uppe vid datorn. När vi var klara var det tid att lösa melodikrysset precis som vanligt en lördag. Det som inte var som vanligt var då jag kom ner. I vardagsrummet låg min stickning på golvet! Ovanpå låg... jag tror ni kan gissa, just det Morris. Han hade hur kul som helst. Mitt ena nystan var inte längre något nystan. Det var en mycket trasslig härva garn som han bet, slet och drog i. Han insåg snabbt att det var fel plats att befinna sig på då jag närmade mej och slank kvick in under soffan där det inte går att få tag i honom. Tur för honom!! Som tur var satt stickorna kvar.

Det tog mej en och en halv timme att reda ut eländet. Därtill fick jag istället för ett nystan tre mindre dvs han hade bitit av garnet på två ställen. Det sägs ju att man lär sig något av allt som händer och jag lärde mej att förvara sticket i en påse och inte löst liggande.

1 kommentar:

  1. haha, men det är väl därför man har djur? för att det ska hända nåt skoj? :))

    SvaraRadera