söndag 21 februari 2010

Positivt tänkande


Igår ringde jag upp en person som på min fråga om hur det var svarade: BRA!! med en glad röst. Då blev jag också riktigt glad. Slippa att höra: usch för all snön och det ska snöa mer och så mycket vatten det kommer att bli när den smälter, det blir säkert översvämmning med mera i den stilen. Det gör i vart fall inte mej glad. Jag har hört den typen av kommentarer hela veckan. Media gör ju sitt bästa för att spä på för dom som redan är negativa. Där har man också börjat prata om allt elände som så klart kommer att ske i samband med att snön ska smälta!! Jag tycker också att det är mycket snö, fullständigt odiskutabelt, men vad blir bättre av att gnälla på den. Vem inbillar sig att vädergudarna hör. Det kommer den snön som kommer och ingen kan göra ett skit åt det. Jag tycker det är lite trist när våra fint upplagda skidspår snöar igen gång på gång men det är bara att gilla läget och göra nya. Samtidigt tänker vi på hur mycket motion vi får när vi istället för att åka skidor måste pulsa fram med dom i halvmeterdjup snö.
Ärligt, så här mycket snö och lång vinter har vi inte haft på jag vet inte. Dom säger att det var en riktigt rejäl vinter 1987, alltså 23 år sedan. Det blir inte många dagar per år om man slår ut det!!! Om man nu avskyr snö så till den milda grad så har jag ett tips: Dom har varmt på Haiti!!!
Tog en del fina vinterbilder i går morse. Morris föredrar skottade gångar och visst är det vackert med vitt!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Vad är alternativet vi har i stället för snö? +6 grader, dimma och pissregn? Nä då klagar vi för det... nu är det åtminstone ljust ute...:)

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika! Dina positiva glada kommentarer gör mej alltid riktigt glad.

    SvaraRadera