söndag 28 februari 2010

Nytt liv

Kände att jag hade mycket att dela med mej av idag.
En och en halv vecka efter nyår började jag mitt nya liv! Ja, det tog så lång tid för oss att sätta i oss allt godis och alla kakor som var kvar efter helgerna. Naturligtvis handlade det om att gå ner i vikt.

Både jag och min älskling var allt för välmående.

Vi bestämde att det skulle bli motion minst 30 minuter/dag och inga konstiga dieter utan bra och näringsriktig mat tre gånger om dagen. I näringsriktig kost ingår inte godis och kakor!!

Vad tror ni händer??

Min älskade make går i rask takt ner 4-5 kilo, bra jobbat!!

Då jag väger mig hakar vågen upp sig hela tiden, (trasig?) den står helt enkelt kvar på samma vikt. Jag besparar er hur mycket. I mitten av februari är jag riktigt f-b!!! Det hjälper dock inte hellre även om det strängt taget skulle kunna bli en viktnedgång med hjälp av att adrenalinet pumpar runt. Men icke!!

Träffar då på en tjej som pratade sig varm för GI-metoden. Jag som bestämt mej för att inte falla för några dieter av något slag. Ja, ja osvuret är bäst.

Förra helgen läste jag in mej på vad det handlade om. Måndag eftermiddag stegade jag in i affären försedd med en handlelista på vilken det endast stod varor med lågt GI.

Har nu ätit GI-kost sedan i måndags. Tog i ordentligt från början och bestämde mej för en kur som man bara fick äta 14 dagar, 3-4 veckor om man var kraftigt överviktig (dit räknas jag).

I dag vägde jag mig. Håll i er: - 2,5 kilo!!!!

Fantastiskt, jag är jättenöjd! Har ätit gott och mycket hela veckan.

Vad sägs om oxfilé med chevre, sallad och blomkålspuré. Mums säger jag.

Vill man ha lite att mumsa på mellan varven går det bra att ta lite nötter.

Ingen risk för att bli hungrig i vart fall.
Jag fortsätter med detta nya livet.

2 kommentarer:

  1. Gi Äger! Helt klart det bästa jag gjort!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog sett på fotona hur smal och fantastiskt tjusig du blivit sedan vi senast sågs öga mot öga. Då finns det hopp för oss också!! Skööönt!!!

    SvaraRadera