onsdag 3 februari 2010

Snöskottning och skidåkning

Jag har världens goaste man. I morse steg min älskade ur sängen nästan samtidigt som jag bara för att hinna skotta gården innan jag skulle köra, de´ni! Nåja han skulle själv också ut men jag tror han gjorde det för mej.
Idag blev det åka av efter jobbet. Hem som ett skott, in med varorna jag handlat och ett ombyte senare hade jag skidorna på mej. Vilken härlig känsla. Inte för att det var någon Charlotte Kalla-stil precis, mer åt fågelskrämmehållet i nerförsluten. Å andra sidan har hon någon som fixar fina fasta spår till henne. Det har inte vi! Ni kan ju tänka er vad det tog på krafterna att spåra i ca. 50 cm snö. Riktigt tufft!! Då gällde det att tänka på alla kalorier som for sin kos. Efter ca. 30 minuters skidåkning i ett spår som till slut var riktigt hyfsat var alla mina muskler nöjda. Tro nu inte det var någon jätterunda. Ånej, den gick runt alla tre husen, på baksidan av dom alltså. Och jo, för er som undrar trillade jag en gång. Det skedde i en riktigt brant backe, den bakom stallet, hi hi. Efter skidturen tog lite snöskottning vid. Snön som inte hanns med i morse åkte väck i kväll.
Har en känsla av att jag kommer att känna av en del muskler i morgon som jag inte hade en aning om att dom fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar