tisdag 8 maj 2012

Vårruset

Igår var det dags för oss på jobb att springa vårruset. Detta skedde i Halmstad. Under dagen hade det varit jättekallt med riktigt isiga vindar men som tur var blev det lite bättre på kvällen. Nåja, ingen värmebölja direkt. Dom första två kilometerna var mina händer iskalla sen kom blodet igång rejält och värmde händerna. Över 5000 tjejer, kvinnor, tanter, flickor sprang. Från vår arbetsplats var vi tolv tappra. Den som sprang snabbast av oss gjorde det på 22 minuter. Jag hade beskedliga 35 minuter. Hon som vann hade 18 minuter! Jag har inga planer på att försöka slå det. Några gränser har jag. Vi var tre som tänkt springa ihop om det gick men redan i starten blev jag av med dom andra två. Dom sa att jag försvann och jag som tyckte att jag lunkade mer än sprang. Jaja, som det kan bli. Vi kom dock i mål alla tre och det är ju huvudsaken. Knäna höll igår men i kväll fick jag ställa in träningen. Det opererade knät känns. Tur det finns små vita piller som kan ordna saken. I morgon är det dags för träning igen.
I söndags stal jag ärligt rabarber av grannen. Han bor inte här mer än lite grann. Resten av tiden tillbringar han i Madrid. Han har sagt att vi får ta av hans rabarber och i söndags kom jag på att det kanske var dags att se hur långt dom kommit.
Så här långt hade dom kommit. Riktigt stora. Vilken god rabarberkaka det blev av dom. Den avnjöt vi på kvällen.

6 kommentarer:

  1. Men då är du ingen tjuv om grannen lovat dig att plocka rabarber på hans tomt. Jag ska baka något gott av rabarber till helgen.
    Du är så duktig som springer vårruset.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Va´ gott med rabarberkaka! Jag har inga rabarber, vi har kirskål istället. Den har tagit kål på den goda rabarbern, får höra med modern om jag kan tjyva lite.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. åhååå va stora rabarber!! Ja vårruset har man hört om.. tror dottern ska springa oxå.. men när de har det opp i norra Sverige vet jag inte..el om det inte blev av för henne. Oj skitt du ska inte springa så knän får stryk...ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  4. Grattis till tiden! Jag har gått en lång runda med Nuff idag och nu öser regnet ner. Det behövs torrt som bara den. Behöver nog hämta fler tomatplantor tror att en har torkat och en har frusit. Kram

    SvaraRadera
  5. Så stora rabarber ni har redan och så gott med rabarberpaj! Duktiga ni är som orkar springa så länge...grattis till fin placering!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh! jag vill också ha en granne som jag kan stjäla rabarber från!!!

    SvaraRadera