lördag 26 maj 2012

Veckan som gått

Den här veckan har vi haft en otroligt skön högsommarvärme. Det innebar att jag ju bara måste använda mitt nya vrålåk. Sagt och gjort planerades en cykeltur in fram och åter till jobbet. I torsdags passade det bra. När jag startade hemifrån var det inte så varmt, bara 7 grader. Frös lite om fingrar och ben men efter ett tag hade blodet fått ordentlig fart och värmen kom. Det tog 1:03:24 att cykla dit. Efter en dusch och rena kläder var jag pigg och kunde ta itu med dagens arbete. Hem gick det lite fortare, 1:01:01! Jag som tänkt köra på under timmen men jag har ju hela sommaren på mej att nå mitt mål. Det är viktigt att ha mål då man gör något annars finns inget att kämpa för.
I onsdags var det en stor dag i vår familj. Vi har två barn som fyller år samma dag, äldst och yngst. Dottern, som fyllde 30 år, var på spa med sin sambo så där blev det inget firande. Sonen, som fyllde 25 år, var dock hemma. Han bjöd på lasagne och till kaffet en riktigt smarrig äppelpaj. Lite presenter fick han också. Det kommer säkert mer när dom ska ha sitt gemensamma kalas i juni.
Här är vår goa son när han öppnar paket.

Idag har solen varit framme ett tag. Dom har lovat regn och åska. Lite regn har vi fått men tack och lov ingen åska. Bäst att dra ut sladdarna när vi ska köra bort i kväll. Annars lär det inte bli nåt sittande vid datorn på ett tag om det smäller.
Pionen på bilden fick vi av Skaparglädje i fjol då vi var på besök hos dom. Den första blomman har slagit ut nu. Så vacker!
Den här lilla damen vet att ta plats. Mitt på trädgårdsbordet tronar hon.
Kom på när jag gick runt med kameran att vi just nu har många vita blommor i trädgården. Här är äppelträdet som blommar riktigt fint i år.

        Vita syrener.
och (naturligtvis) blommar pingsliljorna lagom till pingst.
Hagtornen börjar också slå ut.

Det är klart, som omväxling till allt det vita har vi massor av gula blommor i gräsmattan.

Nu blommar också den rosa konvaljen som även den kommer från Skaparglädje.

Till sist faktiskt en blå blomma, en allium.
Nu önskar jag er alla en riktigt skön pingsthelg och till alla mammor så hoppas jag att ni får en fin mors dag!

5 kommentarer:

  1. Mycket fint som blommar i din trädgård. Så roligt att pionen du fick av mig blommar redan första året, passa på att njut av den för den blommar snabbt över.
    Ha fortsatt fin pingsthelg!

    SvaraRadera
  2. Va många fina blommor du har i din trädgård..nu har jag på melodifestivalen..en några är väl bra..få se vem som vinner i år.Va fina cyklar ni har köpt..de ser lätta ut..min mommoped går i snigeltackt...måste nog serva opp den..nya ringar o ny sits..

    SvaraRadera
  3. Jag tackar så mycket för den underbara konvaljbuketten vi fick av dig i gårkväll,satt och tittade på den o kände även doften av den då vi åt frukost. Knät känns bättre idag,lovar att gå till doktorn i morgon.

    Kramar mor o far

    SvaraRadera
  4. Vi har mycket att njuta av i våra trädgårdar den här tiden. Vilken härlig pion och den rosa liljekonvaljen blommar hos mig med. jag är så himla glad för den.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så mycket det är som blommar hos Dej! Här blåste alla äppelblommor bort i fredagskväll i åskovädret:(
    Kram Inger

    SvaraRadera