söndag 11 april 2010

Det växer!!

Tog ett första tag i trädgården i eftermiddag. Jag gillar inte att räfsa löv på hösten så därför blir dom oftast liggande till alla maskars glädje. Maskarna klarar sig gott på dom under vintern. En del blir även över för oss att ta bort nu på våren. När jag tagit bort löven, räfsat ut mullvadshögarna och klippt ner allt gammalt visset som stack upp blev det riktigt fint. Jag hittade påskliljor, tulpaner (dock inte blommande), snödroppar, snöklockor, scilla, vita, blå, och gula krokus. Klematisen hade också börjat växa så den klippte jag ner. Kanske i tidigaste laget, får väl se vad som händer. Varmt och skönt var det så eftermiddagskaffet intogs på trappen i solen. Minsann om jag inte fått lite färg på mina bleka kinder också. Härligt!!

1 kommentar:

  1. Fick så mycket sol ute igår att jag nästan misstänkte d-vitaminförgiftning, blev i varje fall väldans trött när kvällen kom. Låter härligt med krokus, scilla och annat, till och med Clematis! Inte illa, här är det fortfarande tillräckligt med snö så att barnen kunde ha byggt en igloo..
    Ha det fint :)

    SvaraRadera