tisdag 13 april 2010

Ljuva smärta och vårkänslor

Efter att ha kört träningspass både söndag och måndag tog jag en välbehövlig vila idag. Mina lår insisterade på det. Ja, dom krävde det. Det har varit en aning svårt att sätta sig på en stol utan armstöd idag. Kände att jag skulle behövt en toastolsförhöjning, en sån där med armstöd. Hoppas att låren har vilat färdigt till i morgon, då är det dags igen. Ska ha en träff med tränaren då. Efteråt tänkte jag mig två pass. Det är lätt att bli tokglad i att träna. Jag vet att det låter hemskt präktigt men jag känner mig inte ett dugg präktig, bara hemskt taggad. En annan sak som är bra med träningen är att min sömn har blivit mycket bättre. Förut vaknade jag ofta flera gånger varje natt och kunde inte somna om på ibland 1-2 timmar. Nu somnar jag som en stock direkt när jag kryper till kojs och vaknar inte förrän klockan ringer. Skööönt!!!


Nu till något helt annat. Såg den första sädesärlan i går morse. Det är ett härligt vårtecken när den första vippestjärten syns. Har också sett vitsippor idag. I söndags planterade jag en kruka full med penseér och satte på trappan.


1 kommentar: