söndag 25 april 2010

Humörsvängningar

Jag är glad för att jag fick en kommentar på mitt allvarliga inlägg igår. Tack Mia!
Idag var det dags för veckans vägning. Förra veckan var jag nöjd men det är jag inte denna veckan. Jag har gått upp ett halvt kilo och begriper f-n inte hur det gått till. Jag tränar som en gnu, tre gånger/vecka på gymmet. Dessutom simmade vi i torsdags och jag promenerade igår. Jag äter absolut inget godis och inga kakor. Då skulle jag vilja ha lite utdelning i form av något minushekto, kilo har jag insett att inte är att räkna med. Men icke. Vågen pekar uppåt. Däremot meddelade min älskade make mej stolt att han gått ner ytterligare något kilo sedan förra veckan. Åt h-e med alla hormoner som ställer till det, det måste vara deras fel! Har hört att då man kommer upp i den mogna ålder där jag befinner mej så är hormonerna inte att leka med. Dom trasslar till det så f-b!!
(Förlåt farmor för alla svärorden) men idag känns dom befogade.
Men skam den som ger sig. Förut när jag provat att gå ner i vikt och misslyckats har jag kunnat skylla på att jag nog åt något gott till kaffet dvs. jag har lurat mig själv. Denna gången är det inte på det viset, jag är riktigt seriös. Jag har ju för sjutton bestämt mig för att vara fin i balklänningen på nyår. Nu gäller nya tag. Nya träningspass är bokade i eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Genom många misslyckade bantningar ( går alltid upp igen..) så har jag lärt mig att när man tränar är det som om kroppen en del veckor håller tilbaka fettet, men veckan efter får man dubbel utdelning så inte ge upp även om det känns tungt. Klarar du den här vecan så går allt så mycket 'lättare' efteråt..

    SvaraRadera
  2. Men muskler! mäter du dig? jag tror det kan vara en bra grej att göra. jag brukar iofs diffa väldigt mkt, det kan skilja 2 kg mellan 2 dagarjag väger mig.

    SvaraRadera