måndag 26 april 2010

Vetenskap

Tittade på Vetenskapens värld i kväll. Där lär man sig mycket. Forskarna har kommit fram till att kvinnor som får cancer kan skylla det på sin mormor om hon åt mycket fet mat då hon väntade sin dotter alltså kvinnans mamma. Helt sjukt! Om jag får bröstcancer, vad hjälper det då mej att veta att det beror på min mormor?? Jag kan knappast ställa henne till svars, hon lever inte längre. Även om hon gjort det hade det känts sjukt att prata med henne om det. Ska man ge sina gamla släktingar dåligt samvete för att man blir sjuk? Forska i stället på något som går att göra något åt!

2 kommentarer:

  1. Öh..ja det var lite konstigt..det där. Hpller med, vad skulle det hjälpa att skylla på mormor...:S

    SvaraRadera
  2. .. min mormor var god och rund, men när hon fick mamma var hon slank och välsvarvad. Jag tror vikten gick upp efter hon blev mor..det gäller väl för många av oss, nu rullar jag fram men på tiden som nygift var det annorlunda. tycker detta var ett lite svårt argument, man kan då inte ärva till barnbarn något man lagt sig till efter födseln? eller är vi ärvligt disponerade för att tycka om fet mat efter 30? men , så här långt har jag klarat mig, och jag skulle då aldrig ge min mormor skulden! Skulle jag kanske skylla på henne också för mina ådreknutor som ska opereras, det hade hon också? eller skylla på henne för mina skrattgropar? Det är ju trots allt mycket man ärver, och det mesta är positivt. that's life !!

    SvaraRadera