söndag 22 januari 2012

Hela veckan

Nu blir det ett långt inlägg för hela veckan som gått. Har inte haft lust, ork eller tid för att skriva. Veckan har innehållit både tråkiga och trevliga upplevelser.
Av det riktigt tråkiga som hände var att vår dotter och svärson tvingades ta farväl av sin älskade lilla vovve Stisch. Hon blev sjuk och det fanns tyvärr inget att göra. nu springer hon på dom gröna ängarna och gömmer ben överallt i sin hundhimmel. Så vill i vart fall jag tänka.
I torsdags var vi på 55-årskalas hos min svåger. Vi hade köpt en massa skraplotter och blommor till honom. Hoppas att lotterna blev en riktigt bra present och inte en nit.
Efter kalaset hade jag bestämt mej för att börja en ny runda med pulver. Jag har 8-10 kilo kvar som ska bort. Får väl se hur det går. Än är det inga problem. Jag är pigg och mår toppen. Förra gången jag började med pulver mådde jag riktigt dåligt dom två första dagarna men det har jag sluppit denna gången. Tror att det har att göra med att jag denna gången inte har en hjärna som fått obehindrat med kolhydrater som vid förra tillfället.
Bland det trevligare som hänt är att vi äntligen fått snö! Nu kan jag också visa snöbilder här.



Här ovanför syns en liten hint om vad jag gjort idag.
Våra små kisar är inte villiga att gå ut i allt det vita som kommit.

Belses favoritplats är framför spisen.

Tyras plats är i husses knä.

Belse dristar sig till att titta ut på allt vitt. Morris har varit ute en sväng men frös om tassarna och kom in igen.
Boleron blev faktiskt färdigvirkad förra veckan.

Den ser mer blå än lila ut. Det är något konstigt med just lila, så svår att fånga på foto.
Till frukost i morse pysslade vi med detta under tiden vi åt.

En skraplott som Hasse köpt fick bekänna färg. Det blev 50:- Bättre än inget och en bra början på en hittills skön söndag.

6 kommentarer:

  1. Åå, det är så tråkigt att behöva ta bort sitt husdjur men man får trösta sig med att djuren har det bra på dom gröna ängarna. Där finns också en tant som man får godis av hela dagarna, har jag hört.
    Fint med snö och katterna är inne, våra också!
    Agneta kram

    Men 8-10 kg, du ser ju redan så smal ut!

    SvaraRadera
  2. Så fin boleron blev! Herre Gud med snö ni har!!!

    =)

    SvaraRadera
  3. Det var en innehållsrik vecka med både glädje och sorg, tråkigt med hunden, det blir en stor saknad.
    Boleron är så fin, den kommer du att ha mycket användning av.
    Grattis till vinsten, inte så mycket, men ändå en vinst.
    Hoppas du får en bra vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men goodness, så mycket snö ni har fått! Inte bor du i norrland Mimmi? :) Jag tror inte jag skulle ha redat ut att stå på ett par skidor! Men visst ser det härligt ut och hade man behärskat tekniken så hade det säkert varit jätteroligt att ta på sig skidorna och stakat iväg! Jag måste verkligen berömma dej för din bolero! Verkligen verkligen snygg! Är den svår att göra? En sådan skulle jag gärna vilja försöka mej på ! Ja det är verkligen så ledsamt när man har djur och att man sedan måste ta farväl av dom. Man vänjer sig aldrig vid sådant. Har själv haft hundar i många år och vet hur det är. hoppas nu att du får behålla snön ,så att ni kan ge er ut på fler turer! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Ibland är det så man har inte tid och ork att sätta sej vid datorn, men då får det va så. Oj så mycket snö, här täcker det knappt gräsmattan men det är så blött och slaskigt..... bara det inte fryser på. Din bolero blev ju toppen fin /kram

    SvaraRadera
  6. äntligen en uppdatering, jag har undrat vart du tagit vägen :)
    vilken fin ny bakgrund du har och underbara bilder i inlägget!
    synd att hunden fick lämna jordelivet :(
    KRAM!

    SvaraRadera