torsdag 26 januari 2012

Mer skidor

Idag när jag körde till jobb tog jag med skidor och kläder för en skidtur. Vi har ju dragna fina spår på golfbanan i Vittsjö. Den passerar jag på hemvägen. Idag passerade jag inte utan stannade till. På med skidorna och ut i spåret. Hade pulsklockan som jag fick i födelsepresent på. Hasse kom efter ett tag men då var jag redan i farten så jag träffade inte honom utan såg hans bil vid sidan av min då jag var klar. Rundan jag körde tog 30 minuter och hade det inte blivit mörkt så skulle jag tagit en runda till. Nu fick jag nöja mej med en. Efter dusch och mat har vi hjälpts åt att lägga in alla data från pulsklockan på Garmin. Klockan visar ALLT och då menar jag allt. Det går inte att luras på varken tid, kilometer, puls höjdskillnad eller nåt annat. Allt finns med. Tänkte köra några rundor i helgen också om vädret tillåter. Håll tummarna.
Det här är svärfars traktor som haft en tuff tid under några dagar. Innan det började snöa körde Hasse ut den på vår lilla åker. Den sjönk! Där har den stått tills i dag då vår vänlige granne kom här förbi. Han stannade och erbjöd sej att dra upp den. Efter ett tag så kom grannen åter med sin traktor. Problem blev det. Han fastnade också. Trots kylan så har det inte varit tillräckligt kallt vilket innebar att även han sjönk. Nästa granne, tillika vår släkting, kallades in. Han hade en traktor med fyrhjulsdrift och fick loss båda traktorerna. Hans kommentar: Bra att ni klumpar ihop dom, det gör det enklare.

7 kommentarer:

  1. Men stackars lilla oranga-faran! Tur den är åter på torr mark :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. haha härlig kommentar :)
    men bilden är underbar på den fina traktorn!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när man kör fast med traktorn, tur ni kunde få hjälp.
    Så härligt det låter med era skidturer.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. oj skitt..så kan det gå.. bra med 4 hjulsdrift..vi har det på våra traktorer..Nu har vi -8..så varmare har det blivit.

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är som ger dig ut i skidspåret, säkert är det härligt ge sig ut på en runda när vädret tillåter.
    Det ser inte så roligt ut med en traktor som sitter fast på åkern.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul med traktorerna - allting löser sig till slut!
    Du är så otroligt flitig med din träning!
    Agneta krma

    SvaraRadera
  7. Vittsjö!! Där lyckades jag dra upp min första och sista gädda för en herrans massa år sedan. Sittandes i en liten hyrd eka lyckades jag dra upp den här firren. Har väl aldrig blivit så rädd någon gång! Har aldrig fiskat efter det!

    SvaraRadera