fredag 9 juli 2010

Att bara vara

Skrev i veckobrevet till personalen idag att det var viktigt att njuta och att bara vara. Reflektera över dagens små och stora glädjeämnen och lessamheter. Att det är viktigare än att det är städat och fejat i alla hörn och i alla rabatter. Går sen hem och gör tvärtom. Nåja, jag har hunnit med att njuta också. Svärföräldrarna var på besök när jag kom hem. Aj, aj och jag som tänkt städa innan dom kom. Tro nu inte det är så farligt som det låter, svärmor struntar fullständigt i om vi städat eller ej. Svärmor: nu har vi städat!
Mellandottern är hemma på besök från Norge där hon annars har inrättat sitt liv. Hon flyger och far mellan kompisar då hon väl kommer till Sverige. Skoj att alla kompisar vill träffa henne när hon är hemma. Vi har tänkt ta en trip till henne på vår semester.

Under tiden som jag städade lagade min älskling mat. Det blev grillat utomhus i en underbar sommarkväll. En så fantastisk kväll som det bara kan vara i Sverige i juli. Tog bilden nedanför när solen sken igenom bladverket på lönnarna som står på vår gård. Denna underbara kväll tillsammans med två glas vin, allt fullbordat. Så visst har jag bara varit.

1 kommentar:

  1. låter som en härlig kväll :) jag har fått vänja mig att skippa det där med att jag inte har städat, just nu GÅR det inte att ha alldeles fint här...i all röra :)
    ha en fin semester i helgen!

    SvaraRadera