fredag 30 juli 2010

Semester


Nu börjar min semester. Ikväll blir det till att dricka lite vin för att fira. Hasse lagar mat till oss nu. Vinet inhandlade jag tidigare. Vilket vin gillar ni bäst? Köpte ett australiensiskt idag. Har inte sett det förut. Det heter Opal Springs och är gjort på 3 olika druvsorter. Lätt att alltid gå på gamla säkra kort annars. Vi gillar rött vin bäst. Rosé går fint på sommaren vid grillning. Känns som om det är ett "sitta ute och grilla vin". Kanske dumt. Får nog prova det en kulen höstdag och se om det funkar.

Min älskling ska jobba i helgen vilket innebär att vi kan fira semesterstart även på söndag kväll. Väldigt praktiskt.

2 kommentarer:

  1. Det bör ju räcka semestern ut tycker det ser så ut beroende på hur många som ska dricka förstås. Är gärna med på ett hörn,eftersom rött vin också hör till mina favoriter.


    Sjökullen

    SvaraRadera
  2. vi dricker mest rött :) opal springs tror jag det är vi ha hemma nu! :) helt ok

    SvaraRadera