tisdag 6 juli 2010

I-landsproblem


Då jag var i stora affären senast, söndagen efter midsommardag, hörde jag följande samtal:

Två tjejer, kanske i 30-årsåldern, träffades och den ena sa: Jasså, du har också blivit tvungen att handla idag. Ja, svarade den andra, men dom har ju INGENTING här idag. I det läget började samtalet intressera mej och jag såg mej förvånat omkring. Jag såg massor av mjölk, joggi, smör, ägg, ost, kött, korv och allt annat man kan tänkas behöva. Det var bara vad jag såg från min possision och då såg jag nog inte mer än kanske en tiondel av affären. Funderade en aning på om jag såg i syne. Förklaringen kom då tjej nr. 2 la till: jag skulle ha hamburgare men dom är SLUT och vi som tänkt grilla i kväll.

Fy för h...e vad vi är bortskämda eller var hon bara ett bra exempel på oflexibilitet. Har jag sagt hamburgare, har jag sagt hamburgare!

3 kommentarer:

  1. nja, då får man helt enkelt tänka om och laga ngt annat :) Svårare än så är det inte!

    SvaraRadera
  2. En lite korv kunde hon ju tagit! :)

    SvaraRadera
  3. Ha,ha! Ja, visst är det så. Svårt att välja när utbudet är för stort, eller?

    SvaraRadera