lördag 31 juli 2010

Syobjekt

I mitten av veckan som gått började det åter klia i mina kreativa fingar. Det har gått några veckor nu då jag inte haft lust att varken sticka, virka eller något annat kreativt. Men så i tisdags kände jag hur lusten återvände. Jag var tvungen att skapa något. Kom då att tänka på att de strandstolar vi brukar ha med till havet inte är bra för huvudet. Den tvärpinne av metall som är en del av ramen är precis så hög att mitt huvud vilar på den. Det går inte att sitta länge innan man får ont i knoppen. Såg i fjol hur Ernst Kirschsteiger gjorde en kudde till en hängmatta och tänkte då att något liknande kunde passa bra till våra strandstolar. Har dock inte blivit färdig förrän nu. Gjorde var sin till oss.
Dom blev färdiga i morse efter att jag varit ute på gården och plockat sten att ha i den lilla "tarmen" gjord av trasiga jeans. Den är till för att inte kudden ska falla ner då man ändrar ställning i stolen. Blev väldigt nöjd och väntar nu på att solen ska komma fram ordentligt så att vi kan testa dom vid havet. Nu slipper jag ju ha en knölig tröja som kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar