onsdag 7 juli 2010

Onsdag: ledig dag







Hade en ledig dag för att reflektera. Det gjorde jag vid stranden. Vädret var inte helt bra här hemma i morse men vi hade bestämt oss för att köra till havet och då gjorde vi det. Där ute sken solen från en klar himmel. Vi har hittat vårt eget paradis i Gropahålet söder om Yngsjö. Eftersom vi brukar bada på naturbad så är vi också vana vid att traska en rejäl sträcka innan vi kommer till "vår" strand. Hundbadet ligger alltid före naturbadet. Nakna människor är ju mycket farligare än bitska hundar! I gropahålet däremot så är det endast en kortare sträcka att gå via en "trätrottoar" i sanden sen är man framme. När vi går där slår doften av varm tallskog emot oss, hela kroppen längtar efter att få kasta av sig kläderna och knö ner sig i solstolen alternativt kasta sig i böljorna. Sanden är vit, mjuk o underbart varm. Alternativ två, kasta sig i böljorna var inte jättelockande i dag. Det var 10-12 grader varmt i vattnet!! En av de andra badgästerna hade en termometer med sig som han mätte vattentemperaturen med. Hade kanske varit bättre att inte veta? Fota på stranden hade nog inte blivit så populärt på ett nudistbad så havet syns på bild två mellan tallarna.
Jag doppade underbenen först sen solade jag. Min älskling bestämde sig snabbt för att inte doppa så mycket som en stortå. Det ska helst vara minst 20 grader i vattnet om han ska bada. Efter lite sol var det dock skönt att doppa sig i det kalla vattnet. Snabbt i, dopp och upp igen innan fötterna tappade känseln. Jag hoppade faktiskt i fyra!! gånger och sista gången var, hör och häpna, min vän i ända upp till knäna.
På hemvägen körde vi förbi ett annat blått hav, massor av blå blommor. Framför var andra röda och vita blommor. Så fint att det gör ont att titta på.
Efter lite onsdagskel åt vi lax och sallad. Samtidigt tittade vi på Miss Marple, en alldeles underbar liten deckartant.
Med andra ord en fantastiskt härlig dag!

2 kommentarer: