lördag 24 juli 2010

Fortsatt renovering

Idag bar det av till stora staden för inköp av diverse lister som ska sitta på alla möjliga ställen i hallen. vi skulle också köpa en MDF-boardskiva. Av den ska vi med gemensamma krafter rita och såga ut ett träd som ska sitta fast på väggen och användas som rockhängare. Det gäller att ta fram kreativiteten då affärerna inte kan bistå med det vi vill ha. Det kommer foto senare av det projektet.

Fotot är på vår hallspegel. Den är gjord av ett gammalt stallfönster som vi har haft stående på loftet sen vi flyttade hit för 30 år sedan. Det finns fler om någon är hågad. Detta stallfönster var rostigt och fullt med gammalt kitt och trasigt glas då vi tog ner det. Efter putsande med maskin, svart sprayfärg och en tur till glasmästaren blev det så här fint. Det pryder nu en av väggarna i hallen.

3 kommentarer:

  1. Den spegeln var verkligen helfin, tänk vilken kul idé att använda ett gammal fönster, et verkligen fint fönster också. Några loppisar till så hittar ni säkert det rätta. Du har otroligt många bra påhitt, jag blir helt imponerad!! Men dessvärre ligger mina tegelpannor här fortfarande och väntar på att jag ska få inspiration..och nu är semestern slut..men livet är väl inte slut för det??? Gett jag kunde ha fyra veckor till.
    Kallt kära du, det har det varit här hela sommaren, jag blir så avundsjuk på den tropevärmen ni har haft i Sverige, är det sol här en dag så blåser det nordanvind likväl..

    SvaraRadera
  2. Spegeln blev jättefin. Trädet som du pratar om tror jag att de har på Ekeby Möbelaffär. Såg ett sådant när jag var där för ett tag sedan. Tänkte mest om ni inte orkar göra att själv...*ler*.
    // Pia

    SvaraRadera
  3. Wow - det är min stil det....
    Liknar fönstren på vårt f.d regemente I5 där jag i ungdomens dagar red på K4 hästar - vilka minnen!
    Vad ni är händiga!

    Antje

    SvaraRadera