lördag 24 juli 2010

Höst?


Idag har vädret varit riktigt tradigt. Kallt och blåsigt, har faktiskt nästan påminnt om höst. Hoppas vi får mer sommar med tanke på att vi inte haft semester än. En vecka kvar!!!

Det var så ruggigt att jag kände för att tända ljus i kväll. Blev riktigt mysigt.
Då vi var i stora staden tog vi en runda inom mataffären också. I fiskdisken hade dom jättefina tonfiskfileér. Köpte två stycken. Vilket pris!!! Det var också fint (= dyrt). Strunt samma vi har levt på naturell joggi, jordgubbar och nötter nu då det varit varmt. Idag kände jag faktiskt för att laga en riktigt smarrig middag. Tonfiskfileérna marinerades i några timmar. Marinaden bestod av vitlök, chilisås, olivolja, limesaft, salt och peppar.
Hasse testade att gräva upp av våra egenodlade potatis. Dom var många och stooora!
Jag gjorde en hemlagad romsås, mmm. En sallad med honungsmelon, grönsallad och dressing av olivolja, fransk senap, hallonvinäger, salt och peppar toppade det hela. Som pricken över i:et öppnade vi en flaska rieslingvin. Nu mår vi mycket gott.

1 kommentar:

  1. det lät riktigt gott!!
    jag har också planer på att såga mig ett träd, tänkte försöka mig på att fixa belysning på baksidan men hur dt blir med det projektet är ännu osett...:)

    SvaraRadera