söndag 11 mars 2012

Solsken och en god gärning

Idag vaknade jag till en blå himmel utan moln. Härligt! Bestämde raskt att det fick bli en rejäl cykeltur i stället för två pass på gymmet. Innan cyklingen så skulle jag göra en god gärning. Hittade ett upprop på FB häromkvällen om att dom ville ha alla slags grejor, kläder mm på kvinnojouren i Hässleholm. Tänkte då på mina tre kassar med kläder som stått i hallen sen jag hade stora utrensningen ur garderoberna efter viktnedgången. Hörde mej för om dom var intresserad av just kläder och det var dom. I förmiddag kom två tjejer med släp och hämtade mina kassar. Dom tackade så mycket. Egentligen är det jag som ska tacka då jag nu slapp att köra i väg med kassarna själv. Har ju inte blivit färdig trots att det är ca. ½-år sedan jag rensade ut. Kändes riktigt skönt att kunna hjälpa till. Tjejerna sa att dom fått massor av grejor, vagnar, leksaker, kläder, bilbarnstolar och mycket mer! Det är ju bra att kunna hjälpa till. Sen var det dags för cykelturen. Idag blev den 42,50 km lång och tog 2:06:51 timmar. Känns gott i hela kroppen efter det. Sen hände det som brukar hända: när jag stod i duschen ringde telefonen. Det var mor och far som också hade lust på en liten cykeltur.
Jag bakade raskt några muffins som vi hade till kaffet. Trevligt med spontana besök.

4 kommentarer:

  1. Vi har också haft härligt väder idag, så härligt med en sån långtur . Visst är det roligt med spontana besök, det är inte ofta man får det längre alla är så upptagna ,, ja jag gör inte spontan besök heller för den delen /Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har haft varmt och lite blåsigt. kan faktiskt kratta i trädgården. vad duktig du är på att cykla långt, måste kännas skönt efterpå. Spontana besök var nog vanligare "förr", det är synd att allt ska planeras.

    SvaraRadera
  3. Visst känns det gott när saker/kläder m.m. kommer till nytta igen.

    Är inte ute så mycket på nätet nu när vi fått "smått" därav få kommentarer.

    Ha en härlig vår och kram...

    SvaraRadera
  4. Spontana besök är bäst! Och muffins blir jättebra till!
    Ser väldigt gott ut.
    Kram

    SvaraRadera