onsdag 7 mars 2012

Två lediga dagar bara sådär

Jag har en härlig arbetsvecka den här veckan. Ledig halva måndagen, då vinkade vi av vårt norska par, arbete tisdag, ledig onsdag och torsdag och arbete fredag. Precis lagom för att inte bli trött till helgen. Hasse fyllde år idag så det var anledningen till att jag tog ledigt. Nu arbetade han idag men jag hann gratta honom i morse innan han körde. Sedan gick dagen i ett lugnt och sansat tempo. Hann göra en massa saker, bl.a. baka tårta. Gjorde mandelbottnar med en citronkräm på och på toppen fick några jordgubbar ta plats. Den blev riktigt god. Morgondagen var tänkt till att städa efter kalaset, träna lite och kanske handarbeta. I morgon är Hasse också ledig så vi tränar mitt på dan och har kvällen ledig. Det är skönt.
Här syns dottern som bor i Norge tillsammans med andra dotterns nya lila hund, Nuffe. Egentligen Nuffeild! Döpt efter en traktor!! Söt är han i varje fall.

5 kommentarer:

  1. va fint med en lila hund,,hihi.. fattade att du menade lilla hund:O)o döpt efter en traktor, inte illa.gratta gubben din.

    SvaraRadera
  2. Låter som en lagom skön vecka, hade jag råd skulle jag nog inte jobba mer än halvtid tror jag. Har kanske råd men då blir det ju ingen pension..
    Norgebesök låter trevligt, ser ut som om bägge modeller har det bara bra.
    Grattis till Hasse och ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Njut av dina lediga dagar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. men sötaste NUffe då! :D

    SvaraRadera
  5. Njut av ledigheten och gratulera födelsedagsbarnet!
    Vilken underbar liten vovve!
    Vi har tjockt med snö här idag!
    Kramar

    SvaraRadera