måndag 12 mars 2012

Vårtecken vecka 11

Den här veckan ska jag hänga på lite bättre när det gäller vårtecken. Här har varit riktigt kallt i veckan som gått och det är inte lätt att finna några vårtecken.
Här är i varje fall ett vårtecken även om det inte är naturen som ordnat det. För mej är det riktig vår när jag kan hänga ut tvätten. Den doftar helt underbart när man tar in den sen.
Ytterligare ett vårtecken där jag hjälpt våren på traven. Tog in grenar av forsythia och dom blommar ljuvligt i en hörna av köket nu.
Här kommer en bild på små lökar som vågar sig upp i kylan. Fast idag har vi faktiskt haft riktigt vårvarmt här. Jag gick tvärsöver gården utan jacka idag. Hämtade tidningen utan att ta på tjockjackan i morse. Fåglarna hade redan börjat sjunga när jag gjorde det. Nu börjar det kännas riktig vår.

7 kommentarer:

  1. Så skönt att torka tvätt ute.
    Jag tycker våren kommit igång bra hos dig me´.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Då är det vår för mej med när man kan hänga ut tvätten! Lilla barnbarnet kom utan jacka, för Du förstår, farmor, det är vår idag!
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig...att hänga tvätten ute....det är vårtecken.Det gjorde jag idag. Färgglada påslakan fladdrade i den svaga vinden. Vi hade över 15 gr och i solen ännu varmare. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Under tvättlinjan har jag fortfarande 1 meter snö så jag blir riktig sjuk av avund när jag ser hos dig. Den härliga känslan av tvätt som hängt ute, Ahl, härligt vårligt :)

    SvaraRadera
  5. Ja, hänga tvätt är det ultimata vårtecknet!
    Kram

    SvaraRadera
  6. oj va du va utan snö! Jag hänger oxå ut tvätt men har mycket snö runtomkring.. men torkar gör det iallafall..o doftar gott.Inga tecken ännu här på nå vårblommor..brukar bli först i april.Välkommen med i tävlingen!

    SvaraRadera
  7. Underbara vårbilder!
    Värmande för frusna själar!

    SvaraRadera