fredag 25 november 2011

Äntligen fredag!

Den här veckan har varit låååång! Jag har varit trött. Idag när jag körde till träningen efter jobbet så var jag nära att tvingas köra in på en p-plats för att ta en lur. Jag kom dock fram till gymmet och kunde stjälpa i mej en välbehövlig kopp kaffe innan passet. Två pepparkakor slank också ner. Efter det var jag fit for fight. Körde ett hårt pass puls/cirkel. Skönt i hela kroppen. Efteråt var jag svinhungrig. Hade inhandlat lubb av fiskhandlaren. Fick även tips på recept. Satte alltså full fart med maten när jag kom hem för att inte riskera svältdöden. Överdrivet? Ja, helt klart!
Fisken tillreddes enligt följande: Peppar och en aning chilipulver på fisken. Därefter virades den in i baconskivor och stektes hastigt på båda sidor. Grädde och spansk stark kryddblandning hälldes i form och där slank fisken sen ner. In i ugnen, 20 minuter i 150 grader. Till det blomkålsmos och en sallad. Ett glas vin kompletterade det hela. Så gott!!!
Mätta och belåtna började vi skriva på julklappslistan till nära och kära. Det vill säga jag skrev och Hasse tittade på På spåret. Vi ska kolla in det nya hiskeligt stora köptemplet Väla i morgon. Där hoppas vi hitta alla julklapparna för att sen kunna bocka av den punkten på listan. Skojar bara, det finns ingen lista. Det blir jul utan att allt är perfekt och värdinnan kollapsat av trötthet. Jag vet, för en gång för många år sedan startade vi av en viss anledning alla julförberedelserna den 22 december. Tänk det blev jul det året också. En riktigt bra jul till och med.
Tänk på: Stress är en socialt accepterad form av psykisk ohälsa.
Natti, natti.

5 kommentarer:

  1. Nej stressa vill jag inte längre. Och som du säger, otroligt vad man hinner på en dag om man bara bestämt sig. Nu fuskar jag igen och åker hem till mamma, får bara hoppas hon inte stressar för mycket..
    Ha en fin 1.a advent :)

    SvaraRadera
  2. Usch då...det är farligt att köra bil när man är trött. Skönt att du kom fram utan att det hände något.
    Jag vill önska dig och din man en fin 1:a advent!

    SvaraRadera
  3. Oh, ja, det är så mycket som "måste" göras, men jag har hittills inte gjort nåt, inte ens till första advent idag, men det fixar sig nog.
    Vad är lubb för fisk? Jag har nog inte hört det förut, men det var säkert gott, fisk är gott.
    Trevlig 1:a advent
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för din hjälp med mitt bloggproblem. Gjorde som du sa och skaffade en ny mailadress som jag bjöd in att kunna göra inlägg på bloggen. Har prövat att överföra foton och nu finns det plats för fler. Tack snälla du för hjälpen!

    Har varit inne och tittat hos dig nu, här fanns mycket kul! Välkommen in till mig om du har lust!

    Kram från Camilla (Växthuset)!

    SvaraRadera
  5. låter som god fisk!
    ang mitt inlägg; om man faktiskt är mest positiv som person så är det givitvis ngt man även tar med sig i bloggen. Jag menar att ärlighet varar längst, de som målar ut en perfekt bild av ngt som i själva verket är allt annat är bra, dom ljuger inte bara för omgivningen, inte bara för sig själva :)

    SvaraRadera