onsdag 10 mars 2010

Handarbete




Status: näsan rinner fortfarande och huvudet värker en aning. Benen blir spagettilika då jag förflyttar mig mellan våningarna här hemma. Jag är riktigt trött på att vara hemma från jobb. Kan inte komma ihåg när jag var hemma för sjukdom så här länge senast. OK, jag vet att det går över och jag vet att det är dom som har det värre. Nog pratat om sjukdom och elände.


För att göra det hela lite trevligare har jag ägnat mig åt att kolla runt på alla fantastiska bloggar som finns. Det är en lagom ansträngande sysselsättning. Tittar med förkärlek på dom bilder som lagts in om olika handarbete, heminredning och dylikt. Det ger massor av inspiration till att hitta på saker. Håller just nu på att sticka en sjal av en del av det garn jag köpte i Peru. Den kommer att bli grön/vit, luddig och jättemysig. Foto kommer då den är klar.


Kan inte låta bli att lägga in två foto på handarbete som vi köpte i Peru. Den stora väggbonaden är sydd av en indiankvinna vid namn Elsa som bor på vassön Uros i Titicacasjön. Den ger en bild av hur man lever på Uros. Jag tycker att den har så vackra färger. Den lilla med katterna är vävd av en kvinna i byn Ollantaytambo. Den åkte med hem av en anledning, naturligtvis för att det var katter. Har planer på att hänga den i hallen då vi renoverat där.




3 kommentarer:

  1. Söta handarbeten. Envis förkylning du har. Här är jag den enda som inte fått kräkis..det är tredje gången det drabbar alla utom mig..immun?

    SvaraRadera
  2. Wow..så fin bonad med katterna på !

    SvaraRadera
  3. Du utmanar verkligen ödet med vad du säger Ulrika men.. jag håller tummarna!!!

    SvaraRadera