lördag 27 mars 2010

Tre F


Fredag, fridag och fint väder, tre F som heter duga. Som sagt tog en ledig dag i går. Efter en god frukost och lite fixande hemma med städning och annat som inte är av det roligare slaget tog vi en långpromenad. Vädret var helt underbart, varmt och skönt. Bäckarna porlade och fåglarna sjöng. Vi såg också några streck med gäss. Allt eftersom vi gick blev jag varmare och varmare. Jackan åkte av och fleecejackan knäpptes upp. Allt andades verkligen vår!!!

Väl hemkomna kände jag för ett stolleprov. Jag testade rullskidorna! Det är förfärligt vad dom kan komma upp i farten i ett aldrig så litet nerförslut. Tro nu inte att det var en femkilometersrunda. Nej, jag åkte ca. 500 meter, bort till grannen och vände. Trodde vägen dit var rak men hittade ett litet nerförslut. Musklerna i smalbenen kändes av den lilla rundan kan jag tala om. Det är väl bara att bita ihop och komma igen.

Kvällen avslutades med dansuppvisning av hög klass i Let´s Dance. Synd att inte Mattias och Claudia kunde dela på glasskon. Tyckte dom var lika duktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar