söndag 21 mars 2010

Kolhydrater

Har varit hos dotter och svärson i dag. Är för övrigt fortfarande där. Dom renoverar sin hall. Finns inget som att börja riva i gamla hus. Det vet alla som gjort det. Inte en rak vinkel, ingen rak vägg, golvet böljar som en sjö i blåsväder. På detta ska man försöka lägga in nytt golv och ny väggbeklädnad. Spännande, frustrerande och ibland djä.....igt irriterande. Min älskling är duktig på att bevara tålamodet vilket gör att han är en bra hantverkare i dessa läge. Jag har mest klappat katter och hunden. Har också arbetat på mitt senaste projekt, en väska av mormorsrutor.
Idag var det dags för vägning. Minus 0,5 kilo!! Man tackar. I kväll bjöd svärsonen på en smarrig chili con carne och tillbehör i form av tacochips och ris. Riset hoppade jag men kunde inte låta bli tacochipsen. Till det bjöd han på blåbärsdryck. Jag tror min kropp fick en chock av alla kolhydrater i kväll. Men jag överlever säkert det också. Man är väl härdad.

2 kommentarer:

  1. Oh ja! det är härligt att riva..mindre kul att fixa sen, eller kul är det men det var det där med tålamod :)
    Grattis till viktminskningen :)

    SvaraRadera
  2. Kul att komma till dukat bord, sen får man välja vad man stoppar i sig... men ibland får man bara släppa taget och njuta, bara man är back on track igen...

    SvaraRadera