lördag 27 mars 2010

Stora symässan


Idag har jag (tillsammans men några andra hundra kvinnor) verkligen fyllt på kreativiteten. Ja, där var faktiskt en och annan man också men dom var lätt räknade. Jag, dottern och en arbetskamrat åkte tåg till Stora Symässan i Malmö. Gud, vad jag önskar arbetet åt pepparen. Skulle ha hunnit mycket mer knep och knåp av alla sorter om man inte behövt jobba. Jaaa, jag vet att jag ska vara glad för att jag har ett jobb i dessa tider. Men drömma kan ju vara tillåtet. Fick verkligen hålla hårt i plånboken för att inte överköpa mej. Där var hur mycket roliga, annorlunda och spännande garn som helst. Fick fatt i ett mönster på en sjal jag tänker sticka av en del av det garn jag köpte i Peru. Hittade även garn gjort av fiber från bark och rötter på bananplantan. Hur häftigt som helst. Var ju tvungen att köpa lite lila sådant garn och även lila garn som tillverkats av spill från sidentyg. Dessa två sorters garn ska jag sticka en sjal på stickor 20!! av. Jag älskar olika sorters sjalar och väskor. Köpte också innertyg till min väska av mormorsrutor. Fantastiskt vad det finns mycket sprudlande kreativitet. Känner mig supernöjd med min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar