fredag 12 mars 2010

Vår


Det har återvänt några livsandar till i natt. Woopiii!! Huvudet värker inte längre, näsan är fortfarande lite dabbig och flåset är slut. Det är inte klokt vad man förlorar flås på ynka fem dagars inaktivitet.

Då jag vaknade i morse låg jag och tänkte på detta och bestämde mej raskt för att överbevisa mej själv om att jag hade en del ork kvar. Sagt och gjort, jag bestämde mej för att köra igång hårt med städningen på nedanvåningen. Jag tillhör dom här personerna som propagerar för frukost innan man går till arbetet. Kan inte själv tänka mej att gå till jobb utan mat i magen men hemma är det en annan sak. Jag gillar att göra något först innan jag äter på lediga dagar. Sysselsättningarna kan skifta, promenad, blomsterskötsel, handarbete eller som idag städning. Åter till ämnet, jag startade med att ladda tvättmaskinen och sedan tog jag itu med städningen. Det var när jag kom till dammsugningen som jag verkligen blev varse hur trött man blir av fem dagars inaktivitet. Som tur var hade min älskling kommit upp och han torkade golven. Efter det blev det en välförtjänt frukost.

I lördags då jag var i trädgårdskällaren för att hämta en kruka hittade jag VÅREN! Nåja, jag fann narscisser och hyacinter som kommit upp där dom låg och väntade på att komma i jorden. (Glömde det i höstas). Idag planterade jag om dom i en vacker skål och fick på så sätt in lite vår. Jag satte dom i hallen så att personer som kommer hit ska mötas av våren.


Kan inte låta bli att också sätta in en bild på min underbare skogsarbetare då han testar sina födelsepresenter som han fick av vår dotter och svärson. TACK för att ni är rädda om pappa/svärfar.

2 kommentarer: