torsdag 11 mars 2010

Långtråkigt




Jag är uttråkad av att sitta här med min snorande näsa. Idag har dock någon liten livsande återvänt, jag känner det, den kom i natt. Den ensamme anden har ändå inte gjort underverk. Nu på förmiddagen dukade jag av frukostbordet, plockade ur diskmaskinen och hängde en maskin tvätt. Inte speciellt ansträngande men efteråt kände jag mig som disktrasan jag just vridit ur. Phu!!

För att pigga upp mig lite tog jag några foto på våra vackra orkideér som blommar nu. Det är mest Phalenopsis men även en Bc. Binosa som vi köpte för några år sedan på Karge orkideér i Dahlenburg Tyskland. Den har haft tre blommor i år vilket gör mej väldigt stolt. Blommorna är en aning oansenliga men mycket vackra då man tittar nära. Dessutom är dom svårare att få fram än Phalenopsis som bara blommar och blommar nästan hur man än sköter dom.

1 kommentar:

  1. Hej!
    vad roligt att du hittade till min blogg! Det är alltid roligt med nya läsare och om jag lyckas inspirera så är det ju jätteskoj! Tack för din hälsning!

    Kamomilla

    SvaraRadera