lördag 20 mars 2010

Skön lördagsmorgon

Vaknade strax innan 8 idag och kände mej rätt pigg. Bestämde mej för att det var läge att ta en morgonpromenad innan det utlovade regnet började falla. Min älskade vän följde med på promenaden!! Han har inte varit så intresserad av mina tidiga promenader förut så det var skoj att han ville med. Han såg till och med till att promenaden blev längre än jag tänkt. Vi gick hela rundan bakom ån. Allt som allt tog det 1,5 timmar, innan frukost!!! Efter det njöt vi extra av frukosten och vi löste naturligtvis melodikrysset i vanlig ordning. Behövde bara slå upp ett ord på datorn. Vi hade nämligen ingen aning om att invånarna på Kreta kallas kretsaner. Nu vet vi!! Alltså en riktigt lyckad morgon.
Då skafferi och kylskåp började gapa tomma blev handling nästa projekt. Nu har vi mat igen.
Satte mej sen tillrätta för att placera ytterligare några mormorsrutor på min väska. Hörde då något på radio som verkligen får mej att fundera på förståndet hos politiker. Vår statsminister har tydligen gjort ett mycket kontroversiellt uttalande. Han anser att Turkiet gjorde sig skyldiga till folkmord på armenier en gång. Turkiets premiärminister gillade inte det uttalandet något vidare. Tro det eller ej men detta hände 1915!!! Har verkligen inte våra politiker något annat att lägga sin energi på än något som hände för nästan 100 år sedan??? Jag kan på rak arm räkna upp minst 10 ämnen som borde vara viktigare att diskutera i nutid. Visst, tråkigt för dom det drabbade men dom hade i alla fall varit döda nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar