fredag 5 mars 2010

Snuvig


Idag är det fredag!! Hurra!!! men... då ska man känna sig pigg och alert. Just det är rätt långt ifrån vad jag känner mej nu. Det började bra i morse, pigg och glad över att fredagkväll närmade sej. Vid tiotiden i förmiddag började mina armar och ben bli otroligt sega, huvudet kändes som instoppat i vadd och det kändes jobbigt att titta ut mot den bländande vackra solen. Som vanligt tänkte jag att: du inbillar dej. Framåt eftermiddagen kände jag att jag snart gjort mitt för denna vecka. Jag var verkligen på väg att få en förkylning!!

Jag hade en tid hos frissan kl. 17 och vad viktigare var, Hasses present var inte inhandlad!! Detta måste skötas även om huvudet var fullt av vadd. I sta´n fick jag tag i det jag skulle ha till min älskade födelsegris och sedan var det frissan. Efter det hem.

När jag kom hem påminde min vän om att det var årsmöte i bygdelaget!! Usch och tvi! det orkade jag inte. Bättre att vara frisk på sönda (födelsedag). Jag stannar hemma och en positiv sak är att jag inte behöver känna ågren för smörgåstårtan + tårtan som alltid serveras på årsmötet. Tänk vad mycket GI jag sparar på min vadd i huvudet.

Jag köpte också Echinaforcetabletter på apoteket. Har tänkt att stoppa i mig så många man får för att detta elände ska försvinna fortast möjligt.

1 kommentar:

  1. Krya på dig, inget kul med förkylning! Se till så Hasse pysslar om dig ordentligt!

    SvaraRadera