söndag 16 maj 2010

Hjälp?


Gårdagen viktes åt dotter och svärson som ville ha hjälp med att tapetsera hallen. Vi startade detta projekt vid middagstid. Hallen är inte jättestor så jag trodde nog att vi skulle vara färdiga i skaplig tid. Ack, vad jag bedrog mig.

Svärsonen var utomhus och flyttade en grushög och vi andra skar och limmade tapeter. Då vi var klara med ungefär halva hallen kom han in och ratade vår tapetsering. Ni läser rätt: han dissade vårt arbete helt! Trodde först att han skojade men icke!

Luften gick nu ur både mej och Hasse fullständigt. Vi har aldrig upplevt svärsonen som pedant men har nu insett att det tillståndet råder vad gäller tapetsering.

Idag har jag sovit på saken och kan skratta åt det hela men det var inte fallet igår kan jag meddela.

Vår dotter konstaterade helt sonika att det aldrig mer ska tapetseras i det hemmet. I fortsättningen ska väggarna målas! Klok kvinna!

1 kommentar:

  1. Aj,aj, petitmetere på frammarsch. Då är det nog lika bra att måla väggar och ge honom penseln, den lilla droppen på golvet ser inte så vacker ut annars.. om den inte är självskapad, då är det konst ;)

    SvaraRadera