torsdag 13 maj 2010

Sovmorgon

Har haft sovmorgon idag. Skööönt! Vaknade nyss av att en söt röd kissemiss låg och trängdes med mej och var kelen. Så mysigt!
Har tagit ledigt i morgon. Så det blir en långhelg. Visst är första dagen i en lång ledighet alltid bäst.


Har äntligen blivit lite fart på mina egna tomatplantor som jag sådde. Vår andra kissemiss hade ju ner dom i golvet strax efter sådd. Dom fick sig nog en chock för det har tagit lång tid att få upp dom och det har inte kommit så många. Ännu mer chockade måste chilifröna ha blivit för det har bara kommit två! plantor av alla frö. Får försöka hitta några roliga sorters chili som säljs i plantor. Det är lite sent att sätta frö nu. Har tänkt plantera om tomater och chili idag. På bilderna ser ni min i år aningen klena fröodling.


Först ska jag trotsa regnet och ta mej en promenad innan frukost.

2 kommentarer:

  1. jag vill också plantera! :) men jag får gott vänta till nästa år, det kommer vara upp och ned så mkt på gården och i huset ett bra tag, lika bra att inte pyssla på med mer än det jag redan har :)
    ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för ditt tips! Ska kika efter chili när jag ska köpa plantor! Skulle gärna vara lite bättre på det där med att så, får ta nya tag nästa år! Ha en fortsatt härlig långhelg! Helena

    SvaraRadera