söndag 16 maj 2010

Måttband är bra!


Resultatet av dagens vikt var -1 kg sedan förra veckan. Fick veta att jag åt för lite då jag var på besiktning i måndags. Det kan kanske stämma med tanke på tårtbuffén jag mumsade i mig av i söndags och ändå ner i vikt idag. Hade ingen aning om att det gick att banta på tårta. Känner att jag har lärt mig en hel del denna weekend.

Måttbandet visade ytterligare minus, närmare bestämt - 1,5 cm om rumpan. Det börjar kännas bra. Köpte ett par nya byxor i fredags. Provning visade att jag har gått ner en storlek. Fast vissa modeller är så konstigt sydda att jag tror det kvittar vad du har för storlek, dom passar ändå inte. Storlek 46 ser ut som en 36:a. Mycket skumt.

För tillfället är måttbandet min bästa vän. Vi får väl se om det håller i sig till nästa söndag.

1 kommentar:

  1. härligt! då går det åt rätt håll :) jag äter alldeles för lite på veckorna och lite för mkt under helgerna (int alla, men som denna då vi haft besök, som om alla är hungriga olika tider så då känns det som om jag äter hela tiden).

    SvaraRadera