söndag 12 september 2010

Arbetslust eller inte..

Om vissa människor kan man ibland höra: han/hon är en arbetsmyra, kan aldrig sitta stilla. Om andra kan man istället höra: han/hon är en riktig latmask. Gör ingenting fast huset är i en enda röra.

Är det bara jag som ibland är en arbetsmyra och ibland en latmask? Den här helgen till exempel skulle jag bara vila var det bestämt. Ni har ju läst hur det gick med vilan fredag och lördag. Kan informera om att det inte har blivit mycket vila idag hellre. Har putsat alla fönster på nedanvåningen idag. Dom gamla fönstren är delbara och har således fyra sidor som behöver puts. Nu skiner alla lika rent. Jag som egentligen avskyr att putsa fönster. Idag gick det som en dans. Fattar ingenting. Efter fönsterputsning och tvätt av ytterdörrar utvändigt, (jag måste vara galen!) plockade jag lite fina blommor och satte in.
En riktigt fin bukett som står välkomnande i vår nyrenoverade hall.
Kan inte låta bli att ta med ännu en bild av våra små söta pojkar när dom är riktigt goda vänner. Emellanåt slåss dom så pälsbollarna ryker. Fast bara på lek.

2 kommentarer:

  1. Nej inte är du galen inte! Jag tror att det ena ger det andra.... energiringar på vattnet! Pricken över iet med den fina buketten! Riktig coola killar är dom, dina kattpojkar!

    SvaraRadera
  2. jag avskyr också att putsa fönster!
    håller med om att man kan vara båda, ibland är det liksom allt och andra dagar inget :) funkar bra :)

    SvaraRadera