lördag 11 september 2010

Målning och lite annat

Usch, jag är en usel rubriksättare. Har sett så många fräcka rubriker hos alla andra men kan inte komma på någon själv när jag försöker. Nåja, det är kanske innehållet som är viktigast.
Idag startade jag med att stiga upp 07:20! en ledig dag. Är nog inte riktigt klok eller är det åldern? Är inte säker på vilket som är värst. Jag har i alla fall hunnit med en del idag. Startade med att måla dom där fönsterkarmarna som jag slipade igår. Sedan blev det en morgonpromenad med tillhörande fynd av en fin Karl-Johan. Efter det en dusch, frukost och det sedvanliga lördagsnöjet, Melodikrysset. Idag krävdes en hel del koll på nätet för att finna svaren. En del säger att det är fusk att leta upp svaren på nätet men korsordslexikon går bra! Fattar inte skillnaden. Samtal med mor och sista svaret kom därifrån.

Tog sedan föräldrarna med till sta´n. Planerna var att köpa jeans. Planer är en sak och verklighet en annan. Kan någon begripa varför alla jeans måste vara så förb...t trånga. Det står på skylten: hög midja och loose fit. Säkert, det räcker att kolla in dragkedjan som är knappa 10 cm lång för att inse att den höga midjan inte är så hög. Nu är det så med mej att jag begåvats med en stor akter som tar mycket plats och då måste hög midja verkligen vara HÖG! Som ni förstår blev det inga jeans. Kanske skulle köpa ett par av dom på bilden. Snälla svimma inte, jag bara skojade.

3 kommentarer:

  1. haha, ja dom på bilden är INTE fina, enligt mig. Vet inte alls vem såna skulle sitta bra på?!

    SvaraRadera
  2. Hej! Själv var jag uppe halv sju...men så är det att vara småbarnsförälder! Jag kunde inte hålla mig borta från bloggandet men nu är det en ny och lite annorlunda blogg än mysigt hemma som gäller. Hoppas du finner dina jeans! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ser liiite dragit ut nu när höstvindarna börjar vina! Jag har slutat att sätt rubriker...samma här, kommer inte på något när det är dags!

    SvaraRadera