måndag 20 september 2010

En svart måndag

Vi vaknade upp till en svart måndag idag. Fyy vilken måndagmorgon. Jag har fått inflammation i ett muskelfäste vid höften. Vaknade i natt av att det gjorde ont som attan. Kände igen smärtan, har haft det förut, även i muskelfäste i överarmarna. Verkar vara min svaga punkt. Ringde vårdcentralen och undrens tid är inte förbi än. Jag fick tid i eftermiddag. Berättade för doktorn vad det var för fel och var noga med att framhålla att jag minsann kände igen smärtan så hon inte skulle få några dumma ideér om att röntgen behövdes för sig. Då hade jag väl inte kommit hem förrän mitt i natten.
Snälla doktorn gjorde som jag ville och skrev ut inflammationshämmande till mej. Tyvärr la hon till att jag skulle hålla mig ifrån träning en vecka framöver för att höften behövde vila. Med sorg i hjärtat har jag bokat av kommande veckas träningspass nu.
Ovanstående var min helt privata anledning till att måndagen kändes svart. Dock går smärtor och inflammationer över relativt snabbt. Det gör dock inte valresultatet. Under minst fyra! år ska vi ha dom där upp-polerade smånassarna sittandes i riksdagen. Jag får ont i magen vid blotta tanken. Vi som har läst vår historia vet att det en gång på 30-talet också fanns ett land där dom kom in som ett missnöjesparti. Det folket fick lida riktigt hårt för att ha släppt in dom i salongerna. Låt oss hoppas att det inte kommer att gå lika illa här.

1 kommentar: