tisdag 14 september 2010

Nu saknas bara gardiner


Idag har min älskling satt upp bänken/hyllan i hallen. Det blev riktigt bra. Verkligen ett lyft i renoveringen. Nu är det bara jag som har kvar att sy gardinerna till hallen sen är det klart. Tyget är inhandlat och tillklippt men sömmerskan har lyst med sin frånvaro. På fotot går det inte att se hur korgarna som står i facken i bänken ser ut. Det som syns bra är hur bred och alldeles perfekt fönsterkarm vi fått. Med andra ord, plats för många blommor.
På tal om blommor så beställde jag plantor från Blommia för ett tag sedan. Dom kom lagom till idag då jag fått mer plats. Gå gärna in och kolla på hennes hemsida. Hon har flera spännande sorters Saint Paulia, Streptocarpus och annat som jag aldrig sett i en blomsteraffär.

3 kommentarer:

  1. Kanonbra! Vilken mysig kontrast det blev mellan ljus och mörker på bilden! Ser riktigt trivsamt ut! Väntar med spänning på att få se gardinerna!

    SvaraRadera
  2. Se, det ar ju det jag säger, plats till blomster kan man aldrig få fö mycket av. Ditt fönster kommer att bli ännu finare, det ser ju inte tomt ut nu heller. Din hall kan du vara mäkta stolt över.
    Barneby är en av mina favortier också så jag tycker synd om dig. Just nu är det han kamraten till Morse som går här, kommer bara aldrig ihåg vad han heter..

    SvaraRadera