söndag 20 juni 2010

Bröllop


Dom flesta av er är säkert urtrötta på bröllopet med stort B. Innan bröllopet såg jag bara snuttar av allt som handlade om kungliga bröllop på TV. Eftersom vi konsekvent bojkottar alla kvällstidningar och skvallertidningar hade jag inte hunnit tröttna på bröllopet. Igår satt jag således framför TV:n.

Kära svärmor hade oturen eller turen att fylla år samma dag. GRATTIS även i efterhand och tack för i går. Jag brukar normalt aldrig be om att få se på TV då jag är borta hos någon annan men igår blev det ett undantag. Det kommer inte att hända under min livstid igen att en kronprinsessa gifter sig. Gjorde faktiskt ett undantag även då det var skidstafett i OS. Stackars svärmor och svärfar det var ni som råkade ut för det då också.

Alltså satt jag framför TV:n och tårarna rann då dom svarade JA! Jag hade inte gjort någon make up innan eftersom jag visste att det skulle komma att rinna tårar hur jag än skulle anstränga mig. Letar ni lättrörd person så har ni hittat vad ni söker här. Alltså la jag makeupen precis innan vi skulle åka.

Med på kalaset fanns en man som också erkände att han fått tårar i ögonen under vigseln. Det kallar jag manligt!!!

För att inte tala om då vi var på hemväg och i radio hörde Daniels tal till Viktoria, det var som att vrida på en kran. Har sett delar av talet på Tv idag och det hjälper inte att det är dagen efter, lika vått.

Igår kunde jag också konstatera att jag verkligen är en stor rojalist. Inte så att jag samlar alla små och stora prylar med kungliga monogram och bilder på. Vi har inte ens en bild på den kungliga familjen på vårt utedass! Nej, men jag har inte förstått vad en president skulle kunna göra bättre än kungahuset kan. Dessutom är det mej veterligt inte gratis med presidentval och allt annat som hör en president till.

3 kommentarer:

  1. ja, det var väldigt fint!!

    SvaraRadera
  2. Jag var ju på samma kalas tittade en del jag också kunde bara inte låta bli även om det inte är rolgt för värdinnan att få gäster som sitter framför tv.Såg vidare då jag kom hem brudvalsen var också underbar.

    SvaraRadera
  3. Ja de ska va en redi man till att kunna erkänna nåt sånt på ett släktkalas. :)

    SvaraRadera