söndag 6 juni 2010

Övningsobjekt

Har precis njutit frukosten ute på vår härliga altan. Solen lurar bakom tunna molnslöjor idag. Tyvärr som gjort för att putsa fönster. Det får bli dagens övningsobjekt. Om det är något jobbigt som står framför mej brukar jag försöka tänka på det som ett övningsobjekt. Det gäller att ta tag i problemet och när jag är klar kan jag utvärdera resultatet. Hur blev det egentligen? Gitte jag putsa alla fönster eller "glömde" jag några? Blev det med knapp nöd godkänt eller fick jag kanske MVG? Detta brukar fungera oavsett om jag ska ha ett samtal med en personal som inte har skött sitt arbete till belåtenhet eller kanske fönsterputsning/strykning dvs. allt som känns som en utmaning i livet för mej. Du har kanske andra övningsobjekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar